עצה של בני ה-40+, לבני ה-30+

מרק מנסון, ביקש מחברי הבלוג שלו שהינם מעל גיל 40, לספר על ניסיון שלהם בין שנות ה-30 לשנות ה-40 לחייהם. כשמרק חיבר בין כל התוצאות, הוא קיבל  דוגמא מרשימה של חוכמת חיים.
יותר מ-600 אנשים השיבו לבקשתו, כאשר היו אנשים שכתבו אפילו תשובות ארוכות של מספר עמודים. מרק שם לב, שאותן עצות, חוזרות על עצמן אצל אנשים שונים. הוא הסיק כי מחשבות אלו, כנראה מתארות מה שקורה עם האדם שהגיע לשנות ה-40 של חייו. כאן אתם תוכלו להכיר אחת מהעצות העיקריות, שהמליצו בני ה-40 לבני ה-30. 

תתחילו לעשות חסכונות כעת!
קש, בן 41 אמר : "הגעתי לגיל ה-30, בלי לחשוב יותר מדי. אבל לאחר גיל ה-30, אתם חייבים לעשות צעד אחד גדול לשיפור המצב הפיננסי. לא צריך לעכב את החסכונות הפנסיוניים. צריך ללמוד להבין איך מתנהלים דברים כמו ביטוח, תכנית הפנסיונית, משכנתא, כי העמסה הזאת על הכתפיים שלכם" .
העצה העיקרית שהייתה כמעט בכל מכתב שהגיע – תתחילו לבנות את העתיד הפיננסי שלכם כבר עכשיו, כדי להתחיל לחסוך לזקנה. קוראי הבלוג הציעו עצות הבאות  :
  1. תקבעו לעצמכם מטרה העיקרית והחשובה של לשלם את כל החובות בהקדם האפשרי.
  2. תעשו חיסכון אישי – אלפי אנשים נשארו בלי כסף למחייה עקב בעיות בריאותיות, תביעות משפטיות, גירושים ובעיות בעסק.
  3. תשקיעו חלק מכל משכורת שלכם לתשלום המזורז של חובות, או שתשקיעו את הכסף בחסכונות.
  4. תספיקו לעשות קניות ללא מחשבה תחילה. אל תקנו דירה, עד שלא תוכלו להשיג לעצמכם תנאים טובים למשכנתא.
  5. אל תשקיעו כסף במשהו שאתם לא מבינים בו. אל תאמינו לברוקרים בבורסה.
אחד מהקוראים, כתב "אם החובות שלכם עולים על 10% מהמשכורת השנתית שלכם, זה אמור להציג לכם הזהרה רצינית מאוד. תפסיקו הוצאות מיותרות, תשלמו חובות ותתחילו לעשות חסכונות".
קורא בלוג אחר כתב " הייתי רוצה לחסוך יותר כסף ליום השחור, כי הוצאות בלתי מתוכננות רצחו את התקציב שלי. הייתי רוצה גם לתת תשומת לב גדולה יותר לחסכונות הפנסיוניים, כי נכון להיום הם ממש קטנים."
לאנשים רבים היו בעיות גדולות בחיים בגלל חוסר יכולת לעשות חסכונות לאחר גיל ה-30. קוראת הבלוג בשם ג'ודי, הצטערה שלא התחילה לחסוך 10% מהמשכורת שלה, כשהייתה עוד בת 30.  בסופו של דבר הקריירה שלה לא הצליחה ובשנת 57 לחייה, היא עדיין חייה ממשכורת למשכורת.
אישה אחרת בת 62, גם לא עשתה חסכונות, בגלל שבעלה היה מרוויח יותר ממנה. בסוף הם התגרשו וכל הכסף שהיא קיבלה לאחר הגירושים, היא הוציאה על בעיות בריאות שהופיעו בפתאומיות. גם היא עדיין חייה ממשכורת למשכורת עם פרספקטיבה לסיים את ימיה בבית אבות.
קורא אחר, סיפר שבנו מממן אותו, כי הוא איבד את עבודתו בזמן המשבר העולמי ב-2008 ולא היו לו שום חסכונות.
כל האנשים האלה מסכימים בדבר אחד : תתחילו לחסוך כמה שאפשר מוקדם וכמה שיותר. דוגמא של אישה אחת, שבגיל ה-30 שלה, הייתה אם לשני בנים ועבדה בעבודה עם שכר מינימום, הייתה מצליחה לחסוך כסף בתכנית הפנסיונית. בגלל שהיא חסכה כל החיים שלה, בגיל 50, בפעם הראשונה בחייה היא הגיע ליציבות הפיננסית. המלים שלה : "אפשר להשיג כל דבר, צריך רק לעשות בשביל זה משהו".

המאמר תורגם מרוסית ממקור הבא :http://lifehacker.ru/2014/03/30/10-lessons-for-30/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?