9 עקרונות של צדק חברתי מזווית ראיה טיפה אחרת

מדינה הרשע לוקחת מהמשכורת שלך כסף, כולם מרמים אותך, המחירים כל הזמן עולים, המעביד שלך גונב אותך. ומה הפתרון? לצאת לרחובות ולצעוק – "הממשלה חייבית לי, כי..". למה לא באמת. בטלוויזיה ובתכניות שונות כל הזמן מספרים לנו על מסים גבוהים למדי, על כסף מיותר לממון צבא וקצבאות מזעריות לאוכלוסיות נזקקות. ואז צועקים "העם דורש צדק חברתי!"

אנשים מביאים לעולם ילדים ואז צועקים שמדינה חייבת להם משהו. אתם מקבלים את המשכורת שלכם וצועקים שממשלה לוקחת חלק מכספכם, אבל אתם אפילו לא יודעים על אילו סכומים מדובר. אתם לא יודעים איזה אחוז מתוך הכסף מגיע לאותו ביטוח לאומי ואיזה אחוז קשור למס הכנסה. אתם לא רק לא מבינים כלום בכלכלה – אתם בטוחים שקציר הכסף בשביל קופת המדינה מורידים מתוך עצים בפרדס של שר האוצר. אתם עד כדי כך נאיביים, שחושבים שאנשים עם משכורת גבוהה לא משלמים כלל מסים.

לדעתי צדק חברתי נראה כך.

  1. אם אתה עובד ומשלמים לך כסף – זה צדק
  2.  אם אתה משלם כל חודש ביטוח בריאות ויש לך ביטוח בריאות – זה צדק
  3.  לפני להביא לעולם עשרה ילדים, צריך לחשוב על איך לפרנס אותם. הילדים שלך? אתה זה שצריך לפרנס אותם – זה צדק
  4. אם אתה מרוויח כסף, אתה חייב לשלם מסים גם אם אתה איש עסקים או עובד שכיר. האם זה צדק לשלם מסים? ועוד איך. בלי מסים, חלוקה לעשירים ועניים, תהיה מובהקת יותר. העשירים יהיו עשירים יותר, ועניים יהיו עניים יותר. אם לדעתך זה לא צודק, תחשוב שוב.
  5. אם אין לך מה לאכול, אבל יש לך שתי ידיים ושתי רגליים וראש – לך תעבוד. האם זה צדק? בהחלט. אם אנשים עם נכות עובדים, ואפילו במשרה מלאה, גם אתה יכול.
  6.  אם אתה הולך לביטוח לאומי ומבקש קצבה ולא מקבל אותה, כאשר מסבירים לך שאתה יכול לעבוד, אל תצעק. צריך ללכת לעבוד. האם זה צדק? ועוד איך. ראה סעיף הקודם.
  7.  אם קנית רכב, ואתה צריך אותה, אבל דלק מתייקר, אל תצעק שממשלה גונבת אותך, תחשוב. האם אתה כל כך צריך את הרכב? אם תשובתך היא "כן", אז תמצא עבודה עם משכורת גבוהה יותר. האם זה צדק? ועוד איך. דלק מתייקר בכל מקום. בדיוק כמו שער הדברים. ומשכורת מפגרת אחרי המחירים בכל מקום. אפילו בארצות הברית הנפלאות.
  8. אם אתה צריך הלוואה ובבנק לא נותנים לך אותה, כאשר מסבירים לך שאתה לא יכול להחזיר אותה, כי מרוויח לא מספיק, לא צריך לצעוק. אפשר לבכות, אבל זה לא יעזור. כי בבנק לא חייבים לך לתת הלוואה, רק בגלל שבכית. בנק רוצה שתחזיר את ההלוואה שלקחת. האם זה צודק? אכן. אתה משתמש בשירותי הבנק וצריך לשלם על זה. על כל דבר בחיים האלה צריך לשלם.
  9.  אם אתה חושב שלא מעריכים כראוי את הכישרונות שלך ואתה נשחק בעבודה לא טובה, תלונות לא יעזורו. תעלה את המחיר שלך בשוק העבודה, תלמד, תצבור ניסיון ותמצא עבודה אחרת עם משכורת גבוהה יותר. אם זו תהיה המטרה שלך, אתה תחליט לעבור לעיר אחרת ואפילו לארץ אחרת. האם זה צדק? אכן. חושב שלא מעריכים אותך – תוכיח את עצמך ותמכור את עצמך במחיר יקר יותר.



אז מה הפואנטה של כל הסיפור הזה? זה די שקוף. אם אתה לא מרוצה ממשהו בחיים שלך, זה לא קשור לצדק ולא קשור לממשלה. אתה תהיה לא מרוצה בכל ארץ עד אותו הרגע, שלא תבין ש אף אחד לא חייב לך כלום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?