אסטרטגיית צרכנות שתחסוך לכם אלפי שקלים

לפני כמה שנים, חבר טוב שלי רכש טלוויזיה של LG במחיר של 3,900 ₪ . כעבור שבועיים, רכשתי דגם מתקדם יותר של LG, בעלות של 3,200 ₪ . חבר שלי מאוד הופתע ואפילו לא האמין לי.
האם יתכן שתוך שבועיים מחירים כל כך ירדו? - שאל אותי חבר
ממש לא , פשוט עשיתי סקר שוק לפני – עניתי לו
גם אני עשיתי, סקר שוק – עברתי 4-5 חנויות , וקניתי מחנות שהציע לי מחיר הכי זול – ענה לי חבר


חבר שלי עשה, מה שעושים הרבה מאוד צרכנים, כשרוצים לקנות מוצרים שדורשים מומחיות מסוימת לפני הרכישה. במקרים כאלה, דרך הקלה ביותר, זה להיעזר ביועץ מכירות שיקבל החלטה בשבילנו ויגיד לנו מה אנחנו צריכים.

היועצים מייעצים לכם לקנות את המוצר שהם חושבים שאתם צריכים ומספרים לכם גם על המחירים שלטענתם תמיד טובים וחסרי תחרות. כל מה שנשאר לכם, זה לקוות שמוכר בחנות, אכן הציע לכם משהו שאתם צריכים במחיר הוגן ויש רק דרך אחת לעשות את זה – לעשות השוואה בין חנויות. בפועל, בשיטה זו, אתם עושים השוואה בין דעות של יועצי מכירות.  אסטרטגיה הזו, מובילה אנשים לרכישה של מוצר שהם לא תמיד צריכים במחיר שהוא לא תמיד הוגן.
יועץ מכירות שרוצה לעזור לכם, כדי שתקנו מהחנות שלו. 

אני רוצה להציע לכם אסטרטגיה אחרת שאני משתמש בה מזה שנים רבות והיא הביא לי, לחברים וקרובי המשפחה שלי, חיסכון של עשרות אלפי שקלים. אם לתאר את האסטרטגיה במשפט אחד : אני בודק מה אני צריך ומה המחירים, לפני שאני מגיע לחנויות וכשמגיע לחנות מתמקח עד השקל האחרון. מיד תבינו איך זה עובד.

בשלב הראשון, אני מחפש מידע באינטרנט, על המוצר הרצוי. אם זה טלוויזיה, אז אני קורא על הטלוויזיות, אם זה מכונת כביסה, אז אני קורא על מכונות כביסה ואם זה ארונות, אז אני קורא על ארונות. יש המון מדריכים מסוג של "איך לבחור ארון". בדרך כלל לא מדובר בהשקעת זמן רבה – חצי שעה, עד שעה. בסיום שלב הזה, אני מגבש לעצמי קריטריונים מאוד ברורים לבחירת המוצר. לדוגמא בטלוויזיה, בחרתי את גודל הטלוויזיה (42 אינץ'), את סוג הטלוויזיה (LCD), את המאפיינים הנדרשים (חיבור לרשת, חיבור ל-USB, דירוג אנרגטי וכד'), וקטגוריית מחיר, לפי תקציב שהגדרתי לפני (עד 3,500 ₪ ).

בשלב הבא, כשאני יודע איזה מוצר בדיוק אני צריך, אני הולך לאתר של Zap.co.il ובוחר דגם של המוצר שמעניין אותי באמצעות סינון פרמטרים שהגדרתי בשלב הקודם. באתר אני נחשף למחירים של אותו הדגם מכל הארץ וגם רואה באילו חנויות זה נמכר.  
דוגמא לבחירת טלוויזיה לפי מאפיינים שהוגדרו מראש ותוצאות הסינון. 

בשלב הבא, אני בוחר חנות פיזית ומגיע אליה כדי להתמקח. אם מצאתי חנות בקרבת הבית, שמוכרת כבר במחיר טוב, אני פשוט מגיע וקונה. אך אם בקרבת מקום המגורים שלי, אין חנות שמוכרת בזול, אני מתמקח, עד שלא אגיע למחיר הרצוי. אתם בטח תהיו מופתעים, אבל ברוב המקרים, חנויות מורידים מחירים, גם אם זה היה "מחיר האחרון" לפני שהגעתי לחנות. כל מה שאני עושה, זה מציג להם שיש המון חנויות שמוכרות את המוצר במחיר שאני מבקש.

במקרה של טלוויזיה, מצאתי חנות בקרבת מקום מגורים שהייתה מוכרת במחיר של 3,350 ₪. הצגתי שבאינטרנט זה נמכר ב-3,100 ורכשתי את הטלוויזיה בעלות של 3,200 ₪ . אך לפני כשנה, כשקניתי מקרר, הורדתי את המחיר מ-9,500 ₪ שביקשו בחנות, ל-6,500 ₪, כאשר מחיר ה"אחרון" של אותה חנות היה 8,000 ₪ . אותו המקרר עלה באינטרנט 6,200 ₪.

אם מחיר בחנות הפיזית, טיפה יקר יותר, כדאי לשקול אפשרות של קנייה מחנות פיזית, כדי שיהיה לכם מקום לפנות אליו למקרה של תקלה שיכולה להתגלות, ממש לאחר הקנייה. אך, אם מחיר בחנות הפיזית, יקר יותר באופן משמעותי, כדי לשקול אפשרות של קנייה באינטרנט. במקרה כזה, חשוב לבחור בפקידה את החנות שממנה אתם מתכוונים לקנות. באתר ZAP, ישנה אפשרות לקרוא ביקורות על החנויות ועל סמך דעתם של אחרים לבחור חנות לקנייה.

שימוש באסטרטגיה הזאת, תאפשר לכם להפסיק להסתמך על דעתם של יועצי מכירות, שלא תמיד אובייקטיביים ולא תמיד פועלים לטובתכם. אתם תוכלו להתמקח על המחיר בזכות הידע ושיעורי בית שתעשו לפני שתגיעו לחנות. כך, אני קניתי טלפונים סלולריים, מקררים, טלוויזיות, ארונות, תנור, מדפסת, מחשב, טאבלט ועוד המון מוצרים אחרים. וכך, אתם יכולים לקנות מגוון מוצרים מתאימים לכם במחיר הוגן לפי כיס. 

מצאתם כתבה מעניינת ומועילה? שתפו עם החברים. 
לא מסכימים? כתבו את חוות בדעתכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?