איך לחסוך בהוצאות

אנשים רבים הנמצאים בחובות, באיזשהו שלב מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לחסוך בהוצאות. ואז הם נפגשים עם בעיה נפוצה - הם פשוט לא יודעים מה אפשר לצמצם. הכל נראה להם כנחוץ והכרחי. במסגרת הקורס "יציאה מהמינוס", חשפתי לפני המשתתפים הוצאות נפוצות שאפשר לצמצם.


ההוצאות מחולקות לשתי קבוצות :

1. הוצאות קבועות (התחייבויות נסתרות) – אותם הוצאות שאתם סביר להניח מחשיבים למובנות מעליהן ולא נוגעים בהם גם אם אין לכם כסף.
2. הוצאות משתנות – אותן הוצאות, שבדרך כלל מנסים להצטמצם בהן.



הוצאות הקבועות, בדרך כלל מהוות חלק משמעותי מהוצאות החודשיות. אלה הן הוצאות שבדרך כלל קשה מאוד לוותר עליהן. לדוגמא, איך אפשר לוותר על חוג לילד? ועל בושם האהוב? גם אוטו יקר שחברים רגילים לראות אותך בו, לא קל להחליף באוטו ישן יותר, קטן יותר וזול יותר, גם אם זה יפחית את עלויות הביטוח (במקום ביטוח מקיף, צד ג'), או טסט (לאוטו מפואר יותר, טסט יקר יותר), או טיפולים (חלקים יקרים יותר).. 



לעומת הוצאות קבועות, צמצום הוצאות משתנות, בדרך כלל כרוך בשליטה עצמית גבוהה. אם אתם לא מסוגלים לעמוד בפיתויים, יהיה לכם מאוד קשה לצמצם הוצאות אלו. 

לסיכום
חשוב להבין, שגם הוצאות קבועות וגם הוצאות משתנות, הם פרי החלטה שלכם. כלומר אתם אלה שהחלטתם לעשות את ההוצאות האלה. במקרה של הוצאות קבועות, ההחלטה התקבלה פעם אחת ומאז אתם משלמים עבורה כל חודש וחודשו. ובמקרה של הוצאות משתנות, אתם מקבלים החלטות יום יומיות ורואים את התוצאה בסוף החודש. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?