שישה הרגלים של אנשים עניים

חיים שלנו, היא תוצאה של הרגלים שלנו. ומצב הפיננסי של כל אדם ואדם, תלוי בראש ובראשונה בהרגלי הרכישה שלו והרגלי ההתנהלות שלו עם הכספים. לאחר חיפוש במקורות שונים, אספתי שישה הרגלים של אנשים עניים. מדובר בהרגלים שמובילים את האנשים לעוני, כאשר רוב האנשים שיש להם את ההרגלים האלה, לעולם לא ידו שמדובר בהרגל מזיק.



הרגל ראשון – שאיפה לחיות לא פחות טוב מאחרים
הלוואות לחתונה, למכונית, לרהיטי אפוקסי, תשלומים לאייפון חדש, ובגדי מותגים.. קנייה של המוצרים האלה כאן ועכשיו! כל זה, אומר להיכנס לחוב בשביל להיות לא פחות טוב מאחרים. אנשים עניים מקבלים החלטות הרכישה, על פי דעה של הסובבים אותם ולא מטעמי נוחות, הפונקציונאליות או צורך בדברים האלה. הם מוציאים על זה כסף שאין להם, בזמן שיש המון דברים שהם באמת צריכים ולא קונים.
אבל האם אישור והערכה של אחרים שווה את התלות בבנקים וחברות האשראי וחיים שבהם כל יום חושבים מאיפה לגייס עוד כסף, כי משכורת מספיקה רק בשביל לכסות את החובות? אנשים עניים, בטוחים שזה בהחלט שווה! למה? כי דבר שהכי מפחיד אותם, זה שאחרים יחשבו שהם עניים. כדי שזה לא יקרה, צריך להציג שהם עשירים. הם גרים בבית הכי טוב שחובות יכולים להרשות להם, נוסעים ברכב הכי פוזה שחובות יכולים להרשות ולבושים בבגדים הכי מגניבים, שנקנו באמצעות תשלומים ועסקאות קרדיט. אבל על מי הם עובדים? בסוף החודש, הם מלווים כסף משכן בשביל לקנות לחם..

הרגל שני - להשוויץ בקניות
מכירים את זה, כשמישהו מספר מה הוא אוהב ללבוש, איזה בושם יש לו, איזה אוטו, ואיך הוא מרשה לעצמו לקנות מה שאחרים לא מרשים? אותו אחד שמספר איך הוא קנה יהלומים, נתן במתנה לאשתו מאות ורדים והזמין שמפניה לחדר יוקרתי במלון חמישה כוכבים..
אלה הם אנשים שמציגים לכולם איזה טלפון יש להם, איזה מותג הם קונים ושהם אף פעם לא מתפשרים על איכות. אם חשבתם שמדובר באדם עשיר, תחשבו שוב. זהו אדם עני אמתי. רוב הקניות של פאר, אלה קניות על חשבון החוב. והתנהגות שלהם, זה רק פיצוי על ילדות בעוני.

הרגל שלישי – מחייה שלא לפי כיס
יש כאלה שחושבים שאנשים שיש להם הרבה כסף, או בעלי הכנסה גבוהה מאוד  (למשל הכנסה של חמישים - מאה אלף שקל בחודש), אלה אנשים עשירים. אך בפועל, אדם שיש לו כסף, זה אדם שחיי לפי כיס ולא אדם שיש לו הרבה. אדם עם משכורת מינימום, יכול להיות עשיר, בעוד שאדם עם משכורת גבוהה, יכולת להיות עני. בסופו של דבר, עשיר הוא לא אחד שיש לו הרבה, אלא אחד שיש לו מספיק וזה אותו אחד שחיי לפי כיס.
קליגולה, קיסר הרומא, קיבל בירושה מיוליוס קיסר, עושר שלא היה כמוהו עד אז. אך כל העושר, נעלם תוך שנה. בדומה לקליגולה, יש לא מעט אנשים שמוציאים יותר כסף ממה שיש להם, ללא קשר לגובה ההכנסה שלהם. אלא אנשים, שתמיד יהיו עניים. כל דבר יקר שיש להם, מוצמד לחוב וככל שהכנסה שלהם גודלת, גדלים גם החובות. מדובר באנשים עניים באמת. הכסף שיש להם, זה כסף שהם חייבים והם נמצאים בסכנה לאבד את הכל ביום אחד. 

הרגל רביעי – פולחן המותגים
סימן כמעט וודאי לאנשים עניים, היא פולחן המותגים, שלעיתים יכול להגיע לממדים של אבסורד אמתי. אפשר לתאר את הפולחן הזה באמצעות בדיחה שבה את האישה שלבושה בארמני, עם תיק של גוצ'י, עגילים עם יהלומים ונעליים של לואי ויטון, שאלו "מה היא עושה באוטובוס".
לא מדובר בקנייה של דברים איכותיים, אלא בקנייה של דברים שיש עליהם מותג וכמה שהוא בולט יותר – טוב יותר. לרובנו זה קורה בבית הספר, שבו בני נוער מעלים ביטחון העצמי באמצעות מותגים שונים. אך אנשים עניים בנפשם, ממשיכים עם התופעה הזאת, גם בחיים הבוגרים.

הרגל חמישי – להשוויץ בכסף, כשאין לך כסף
אני בטוח שגם אתם מכירים אנשים שנוסעים לחו"ל, קונים תכשיטים יקרים ובשמים יוקרתיים, משדרגים אוטו, מחליפים טלפון להכי חדיש... וכל זה הם עושים כשאין להם גרוש על התחת. אנשים האלה קונים ארונות בעשרות אלפי שקלים, כשאפשר למצוא את אותם הארונות בשליש מהמחיר, קונים בגדים במחירים מופרזים, והכי חשוב, מספרים לכולם כמה טובים החיים שלהם. הם אלה, שממלאים את הפייסבוק שלכם ב"הישגים שלהם".
בסך הכל הם רוצים להציג לכולם, שיש להם כסף, כשאין להם וינצלו כל הזדמנות בשביל להפגין כמה הם עשירים, כדי להסתיר שהם עניים.

הרגל מס' 6 – זלזול באנשים עניים

איך יודעים שאדם הוא עני? לפי היחס שלו כלפי אנשים עניים. בדרך כלל הוא מתייחס אליהם בחוסר הערכה ואפילו בזלזול. הוא עושה את זה, כדי לבדל את עצמו מאנשים עניים ולעלות את הסטאטוס של עצמו בהשוואה אליהם. אף אחד לא רוצה להודות שהוא עני, גם אם זו האמת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?