איך שורדים אחרי הוצאות של חודש אוגוסט?

חודש אוגוסט מאחורינו ואני בודק למה חודש אוגוסט הביא איתו כל כך הרבה הוצאות. גיליתי שבחודש הזה, אשתי לקחה שיעורי נהיגה, אנחנו נסענו לנופש בצפון עם בית מלון ואטרקציות, שני הילדים שלי היו בקייטנה בחודש יולי ושילמתי עליה בחודש אוגוסט, עשיתי טיפול לרכב, שילמתי דמי הרשמה לשני חוגים של הילדים שלי ולקחתי את הילדים שלי להמון אטרקציות כמו לונדע, ספארי, משחקים, ג'ימבורי, מוזיאון חיל אוויר, גן חיות מקומי, מסעדות ועוד.

מדובר בהוצאות יוצאות דופן, שבדך כלל המשפחה שלי לא עושה. וכל ההוצאות האלה, גרמו לסך ההוצאה החודשית להיות גבוהה מהרגיל. כל ההוצאות נעשו במזומן, ללא הלוואות, ללא תשלומים וללא עסקאות קרדיט. למרות שבחודש אוגוסט, הכנסת המשפחה הייתה הרגילה, עמדנו באתגר וחשבון בבנק נשאר בפלוס.
מכיוון שאני ואשתי לא מרוויחים הרבה (עשירון השישי), די שקוף שבחודש אוגוסט, הוצאות היו גבוהות משמעותית מההכנסות בחודש אוגוסט. חלק גדול מהמשפחות במקרה מסוג זה, מעדיפים להיכנס לחובות כדי לממן את החריגה. במלים אחרות, משפחות אלה, מעדיפות להעביר את התשלום על ההוצאה החריגה לחודשים הבאים. הפתרון של המשפחה שלי, היה שונה – העברנו את התשלום עבור ההוצאות החריגות, לחודשים הקודמים. איך? פשוט חסכנו בחודשים הקודמים. ושיטה הזאת עדיפה – מיד תבינו למה.
ערכתי טבלת השוואה בין שתי השיטות : שיטה של חיסכון ושיטה של חובות.

משלמים על הוצאות של אוגוסט באמצעות חובות עתידיים
משלמים על הוצאות של אוגוסט באמצעות חסכון מחודשים קודמים
משלמים ריבית במקרה של הלוואה או עסקת קרדיט
צוברים ריבית על החיסכון (גם אם ריבית היא אפס וקצת היום)
שליטה מוגבלת על גובה החזר החודשי של החוב
שליטה מלאה על גובה החיסכון – כל חודש אתם יכולים לחסוך סכום שונה בהתאם להוצאות באותו החודש
אין אפשרות להחליט מתי לשלם את החוב ומתי לא לשלם
יש שליטה מלאה מתי לחסוך ומתי לא לחסוך – בחודש קשה כמו אוגוסט – לא חוסכים ובחודש אחר – חוסכים
מינוס בבנק עקב הכנסה פנויה נמוכה (אחרי תשלום חובות עם ריבית, נשאר מעט כסף) – תשלום ריביות על מינוס
פלוס בחשבון וסיכוי נמוך להיכנס למינוס, עקב שליטה מלאה בתדירות וגובה החיסכון


כפי שאתם יכולים לראות, שיטת החיסכון היא עדיפה על שיטת החובות, כשמדברים על ממון של הוצאות חריגות. כל מה שצריך לעשות הוא, להתחיל לחסוך, כמו שתיארתי כאן (ניהול תקציב המשפחה : איך לחסוך אם אין מאיפה ולמה זה חשוב). ושום הוצאה גבוהה לא תפתיע אתכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?