למה לשלם יותר, כשאפשר לשלם פחות?

האם אתם מבקשים הנחה, כשקונים משהו יקר, או שמשלמים מחיר הנקוב במחירון? מה לגבי מחירים הנקובים בחנויות? באמצעות כתבה הזאת, תוכלו לחסוך אלפי שקלים בשנה.
אבל לפני שתקראו את הכתבה, בחנו את עצמכם!
(תשובות בסוף הכתבה) 


אתם מבקרים בנורבגיה ורוצים לקנות מתנות של פסלים לילדים שלכם. אתם נכנסים לחנות מתנות יקרה שמוכר פסלים שרציתם. הפסלים שאהבתם, עולים 165 קרון כל אחד ואתם צריכים שלושה פסלים. איזו שאלה תשאלו את המוכר?
1.      כמה אני אשלם, אם אקח שני פסלים?
2.      כמה אני אשלם, אם אקח שלושה פסלים?
3.      איזה מבצע יש לכם לקניית פסלים?

אתם קונים בחנות מקרר. מקרר שאהבתם, עולה 5,000 ₪. אתם מבקשים ממוכר הנחה, אבל מוכר אומר לכם, שכללי החברה לא מאפשרים לעשות הנחות, כי המוצרים בחברה מראש נמכרים עם הנחה. מה תעשו?
1.      תבקשו לדבר עם מנהל
2.      תסמכו על מה שהמוכר אמר לכם
3.      תעמדו על שלכם ותמשיכו לבקש הנחה מהמוכר

רשת סופרמרקטים גדולה, העבירה סקר בקרב הלקוחות שלה. אחת מהשאלות, בחנה כמה מהלקוחות משלמים את המחירים הנקובים. מד דעתכם?
1.      97%
2.      37%
3.      11%

גאווין קנדי, טוען שתמיד כשהוא קונה משהו יקר, הוא מבקש לדבר עם מנהל. אבל לפני כמה שנים, הוא פגש אחד מקצוען במשא ומתן במידה שלו.
הוא נכנס לחנות בגדים באדינבורג כדי לקנות חליפה. כשהוא בחר חליפה, הוא ביקש מהמוכר הנחה. מוכר לא יכל לעשות הנחה ולכן, קנדי ביקש ממנו לקרוא למנהל. המנהל הופיע מידי ועם חיוך על הפנים, שאל אותי בהבעת פנים "אז מה הבעיה בדיוק?" זה מה שקנדי מספר :
אמרתי למנהל שאני אוהב את החליפה, אבל אני לא אוהב את המחיר ולכן אני מבקש 10% הנחה. המנהל התחיל לספר לי על יתרונות של החליפה, שכנע אותי למדוד שוב למדוד כמה חליפות, ואז אמר לי שיכול לתת לי 5% הנחה לחליפה האפורה שאהבתי, אבל לפי דעתו בחליפה החומה הייתי נראה הרבה יותר טוב. ואז הוא הציע לי 5% הנחה גם על החליפה החומה ורמז שהנחה תהיה גבוה יותר, אם אני אקנה את שתי החליפות. וזה בדיוק מה שעשיתי.
רק כשהגעתי הביתה, הבנתי שהוצאתי פי שניים ממה שחשבתי להוציא, כשקניתי שתי חליפות במקום אחת. ונכון שקיבלתי 7.5% הנחה מהמחיר שבכלל לא התכוונתי לשלם. בהמשך הייתי לובש רק את החליפה החומה. אז במקום לקבל הנחה, שילמתי ביוקר.
למרות המקרה הזה, אני תמיד בוחן "מחירים קבועים" ומציע גם לכם. כלל זה יכול לחסוך לכם המון כסף. העובדה שרוב האנשים משלימים עם המחירים הנקובים, לא צריכה להדאיג אתכם. ונכון שמשא ומתן על המחיר דורש זמן שלא תמיד יש לכם, אבל בסופו של דבר זה יכול להיות שווה.

16 שיטות להפרת מחיר הנקוב :
1.      תכניסו למחיר את המוצרים הנלווים ואני אקנה
2.      מחיר כזה, עלול לכלול גם את הדגם לתצוגה
3.      איזה מחיר אני אקבל, אם אקנה על בסיס קבוע?
4.      אני לקוח חדש (או לקוח וותיק) וזכאי להנחה
5.      איזה הנחה אני אקבל אם אשלם במזומן (תשלום בכרטיס אשראי עולה כ-1.5% בחודש, שזה 18% בשנה)
6.      אם תתנו לי 90 יום לתשלום, אני אקנה עכשיו
7.      כמה הנחה אני אקבל על המוצר מתצוגה?
8.      אם תעשו לי מבצע, אני עושה הזמנה עכשיו
9.      אני רוצה אחריות על תיקונים בחינם לשנה. לכם זה לא יעלה כלום, אם המוצר שאתם מוכרים באמת כזה טוב כמו שאתם מתארים
10. הייתי רוצה לנסות את המוצר במשך 30 יום, בלי לשלם מראש
11. אני אקנה את המודל של שנה שעברה אם אקבל הנחה של 15%
12. הייתי לוקח את המוצר לניסיון, אם אתה מבטיח שאקבל את כספי בחזרה למקרה שאני לא אוהב את המוצר (או, מה יהיה המחיר, אם אקנה את המוצר בלי יכולת להחזיר?)
13. איזה הנחה אני יכול לקבל, אם אמליץ על המוצר לחברים שלי?
14. איזה הנחה אני יכול לקבל, אם אקנה כאן גם בעתיד?
15. איזה הנחה אני אקבל, אם אני אשלם עבור ההזמנה, אבל אתם תספקו את המוצר, כשנצטרך אותו?
16. המוצר עדיין חדש ולא נוסה ולכן הייתי רוצה לקבל 10% הנחה

תשובות לשאלות בתחילת הכתבה :

שאלה 1
1.      טוב. עכשיו אתם יכולים לקבל הנחה נוספת לקניית 3 פסלים
2.      לא כל כך טוב. עכשיו אין לכם אפשרות לקבל הנחה נוספת
3.      מעולה! יכול להיות שבאמת יש להם מבצע לפסלים ולכן יהיה נכון לבדוק את זה לפני שתתחילו לבקש הנחה על קנייה של 3 פסלים

שאלה 2
1.      כן! אם אתם מספיק אמיצים בשביל לעשות את זה, יש סיכוי גדול שתקבלו הנחה
2.      להיות פחדן לא יעזור לכם בשביל לקבל הנחה
3.      בספק רב, שגישה זו תעזור לכם לקבל הנחה על המקרר

שאלה 3
1.      נכון מאוד. 97% מלקוחות סופרמרקט באירופה משלמים עבור המחיר הנקוב.
2.      רק 37% מלקוחות באוסטרליה משלמים את המחיר הנקוב
3.      אתם רציניים?

חלקים מהכתבים תורגמו מהמקור :  Gavin Kennedy -   Everything is negotiable.


אהבתם את הכתבה? שתפו עם החברים שלכם שגם הם ידעו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?